|
Novica
|
Ljubezen kot Dos Worlds (Dva svetova) v avdio-vizualni obdelavi Maye Milenovič Workman
29.12.2015 20:00
|
Svetovna premiera avdio-vizualnega dokumenta per-formativnih eksperimentov v Mariboru in New Yorku, v torek, 29. decembra 2015, ob 20. uri, v Multimedijskem centru KIBLA.
Leta 2014 je začela nastajati dvoslojna per-formativna zgodba Ljubezen (1. del: V času Becketta; 2. del: Dva svetova), ki se je v obliki dveh performativnih eksperimentov v Sloveniji in Ameriki odvijala skozi scenaristične iztočnice Maye Milenovič Workman. Kot osrednja protagonistka projekta jih je skozi avtorski režijski pristop materializirala v avdio-vizualnem dokumentu z izrazito mizanscensko zasnovo, ki povezuje uprizoritveno umetnost s filmskim medijem ter značilnim, hkrati intimnim in odtujenim scenografskim, kostumografskim, slikovnim in video ter glasbenim elementom, ki jih kot nadstruktura povezuje govorjena beseda v ozadju, skozi katero protagonisti podčrtujejo zgodbo.
Ljubezen. Povezovalna sila. Bistvo bitja in ustvarjanja. Zaljubljenost vanjo. V umetnost. V drugo. In drugega. Besede le, ko odzvanjajo, ko se slišijo, ko morajo. Saj je komunikacij toliko kot nas. Vseh. Brez nas in vas (in onih). Je mogoče? Če bi bilo to možno storiti s projektom Ljubezen / Dva svetova/ Dos Worlds, bi zaokrožili. Okoli sveta. Našega in bi videli, da je o edino, kar si lahko delimo. In sebe, ki smo tudi ta svet. Srčika umetnosti.
Delo je nastajalo procesno, v povezavi plesa in igre, slike in glasbe, kamor vstopata igralec in igralka in iščeta stik s sabo, med sabo, eden z drugim in z ostalim svetom, ki ga poudarjeno orisuje narava. Predstava Ljubezen – Dos Worlds je svojevrstni klic primarnega v nas, obliž za dušo, za intimo in avdio-vizualno delo za skupno očiščenje. S sodelovanjem med vabljenimi akterji je dve leti nastajala platforma, ki lahko funkcionira v več dimenzijah, tako umetniško kot socialno in angažirano, kar je poudarjeno z umetniškimi elementi v sami filmski zgodbi, ki s pomočjo videa gradi scenografski okvir celotnega projekta in ga z avtorsko glasbo legendarnega basista Reggieja Workmana koherentno poveže v celovit izdelek.
Pri prehajanju iz medija v medij je bil namen minimizirati posamične okvirje in jih enovito preplesti, dati zvoku priložnost in sliki možnost, da govorita v skupnem dialogu s figuro v gibanju, razmišljanju, čustvovanju (na različnih nivojih), delovanju, pri vsakdanjih opravilih, v neposrednem stiku z drugim. Da bi v ritmu melodije glasbe in harmonije podob pustila igralkam in igralcem, da so tisti, ki so postavljeni v per-formativno situacijo, morajo biti akterke in akterji, da se eden drugemu zlijejo z okoljem. Kako povedati zgodbo s čim manj besed in kako prikazati film kot performans, ki bo performans v osnovi in bo lahko tudi funkcioniral v materialnem, fizičnem, večdimenzionalnem prostoru.
Smisel celotnega procesa, od per-formativnih eksperimentov do avdio-vizualne produkcije je prikazati in povedati, da je tisto ljudsko globoko v nas, česar si ne smemo dopustiti izdreti in zatreti, ampak moramo svoje bistvo stalno negovati, kot dihanje in bitje srca, kot misli, ki nas navdihujejo, kot emocije, ko nas napajajo, kot smisel, ki nas oplaja. Preplet človeških zmožnosti in dostopnosti, karakterjev in lastnosti, čustev in aktivnosti v enovitem dramatsko-koreografskem spočetju različnih značajev, raznoterih fizičnih in psiholoških dimenzij, specifičnih prepletov osebnega in skupinskega, individualnega in socialnega, samosvojega in splošnega. Kot je življenje, ki se z nami igra, ne da bi se tega zavedali. Od rojstva smo in taki ostanemo. Če se še tako trudimo, da bi kaj spremenili, svojega bistva ne moremo, saj je zaprt v našem telesu, zaklenjen globoko v nas in veliko je že, če ga najdemo, odkrijemo in se spoznamo.
Projekt pomeni tudi nekakšno ponovno snidenje z verjetno našo mednarodno najuspešnejšo sodobno umetnico, v prvi v vrsti koreografinjo in plesalko, zdaj pa vse bolj tudi filmarko in režiserko ter seveda učiteljico in humanistko Mayo Milenović Workman. Z odpiranjem novega poglavja v biografiji se po 30. letih bivanja in delovanja v New Yorku ponovno profesionalno vrača v Maribor.
Produkcija: Združenje KODA MODRO, Maribor, Maya MW Productions, NYC, Madlom Inc., Montclair, NJ, Futura Arts.Org, NYC, ob podpori Reggieja Workmana in Mestne občine Maribor ter Kulturno-izobraževalnega društva KIBLA.
Vljudno vabljeni na slavnostno premiero kratkega igranega filma Ljubezen, v katero se bo iz New Yorka po Skypu javila tudi Maya Milenovič Workman. Vstopnine ni.
Info: Peter Tomaž Dobrila Peter-Tomaz.Dobrila@code-blue.si
<- Nazaj na: Novica
|
|
Dejavnosti
Festivali
Projekti, koprodukcije in mednarodna sodelovanja
Naročilo obvestil
Poiščite nas na socialnih omrežjih:Nagrada e-odličnost 2008
|