English

































Novica


OR poiesis (a.k.a. Petra Kapš): Privlačnost. Petrifikacija
29.04.2022 18:00
OR poiesis (a.k.a. Petra Kapš): Privlačnost. Petrifikacija
Intimno – kozmični dialog elementov
29. 4.–28. 5. 2022
artKIT

Vljudno vabljeni_e na odprtje samostojne razstave umetnice OR poiesis z naslovom Privlačnost. Petrifikacija Intimno – kozmični dialog elementov, ki bo v petek, 29. aprila 2022, ob 18. uri v galeriji artKIT.

VABILO (PDF)
GALERIJSKI LIST (PDF)

Kako se srečata prastaro, eonska konkretna stvarnost, in gibljiv hip: kamen in ženska?

Privlačnost. Petrifikacija razvija temo človeško-kameninske hibridnosti. Svojo pojavnost uresničuje skozi več variacij in medijev: performativni video, abstraktno zvočno kompozicijo, serijo tiskov procesualno – performativnih podob.

Človeško-kameninsko hibridnost – to čudno drugost radikalno intimne bližine – umetnica raziskuje skozi performativno sodelovanje s skrajno drugačnimi entitetami od nje same (tako se vsaj zdi na prvi pogled). Nepremične kamnite entitete s svojim eonskim vztrajanjem v navidezno nespremenljivi pozi izžarevajo polje, nekakšno plimovanje, ki nežno, a vztrajno privlači veliko bolj gibke življenjske oblike. Kamero (zvok, video, fotografijo) uporabi za beleženje dogajanja: kako se njeno telo odziva in obnaša v specifični geološki formaciji, kako slednje s subtilnimi nihaji učinkuje na performativno sobivanje. Druga os se ciklično odvija v intimnem prostoru. Ustvarjanje procesualnih podob s skenerjem, zrcalom, kamni in lastnim telesom sledi svetlobi lunacije in ciklom kozmičnih sekvenc v času (polna/prazna luna) ter se odziva na vsakokratna čustvena stanja in kreativna razpoloženja, kot jih vzpodbuja mesečina oziroma njena odsotnost. Zvočno polje – vezivo med elementi – vabi v vmesni (pod)zvočni substrat mineralov in tekočin, v globoko poslušanje elementov. Zvok ima neposreden dostop do notranjosti človeka in išče resonančna usklajevanja. Elementi v procesu kreativnega srečevanja ustvarjajo nova polja sinhronizacije, razcvetajo se vmesna telesa, vznikajo prisluhi/prividi subtilnih pojavnosti duhov ambienta, atmosfere s svetlobo in senco.

Inspiracija razstave Privlačnost. Petrifikacija je ustvarjalna privlačnost med kameninami in človekom. Umetnica pozornost usmerja v slutnjo, da človek ni le bližnji živalim in rastlinam, ampak se bližina spušča še veliko globlje, v anorgansko, v mineralno, in se brezčasno razteza v kozmično. Prijateljstvo med mojo roko in tem kamnom uprizarja starodavni in neizpodbitni eros, sorodnost materije s seboj (David Abram, Becoming Animal; An Earthly Cosmology). Performativna praksa z elementi temelji na procesualnosti, na poglabljanju in širjenju zaznavnega polja. Privlačnost. Petrifikacija ponuja proces uglaševanja z elementi, tokrat s kameninami.

OR poiesis (a.k.a. Petra Kapš) je umetnica in raziskovalka na področju bio- in geoakustike, hidroakustike, slušne percepcije, interaktivnega zvočnega performansa v konkretnem, akustičnem prostoru ter digitalno nadgrajeni realnosti, spletne transmisije in umetniškega radia. Svoje delo tke vmes med umetnostjo zvoka, radia, časprostor poezijo, performansom in fotografijo. Besedo, njen primarni medij, razširja v sonornih sferah časprostor poezije. Razvija performativno prakso terenskega snemanja, raziskuje in udejanja možnosti avtorskega radijskega prostora, posveča se auralnosti uprostorjenega spomina in časovnim vrtinam. Ob vseh digitalnih razsežnostih je središčna fizična prisotnost telesa. Njena zvočna dela beležijo samote. V zadnjih letih je pomembno prispevala k razvoju interaktivnih, zvočnih in performativnih umetniških praks. Pomembno je njeno eksperimentiranje in razvoj lokacijskih medijev v navezavi na slušno senzoriko in razvoj topografskih zvočnih arhivov, artikuliranje subtilnih intervencij v javni prostor in raziskovanje spomina in spominjanja, poudarjeno skozi zvok, zaznavo in percepcijo, v dinamiki med starodavnim in sodobno stvarnostjo. Deluje v slovenskem in mednarodnem okolju. Je ustanovna članica združenja CENSE (Central European Network for Sonic Ecologies) in članica skupine JATA C ter kolektiva radio.earth. Izbor zadnjih umetniških del: Corpi sonori, echi d’amore (Etherea Art Gallery, Palazzo Ducale di Genova); intimni radio & sound walk, XV Festival de Arte Sonoro TSONAMI, Čile;  KAMIsTONE, festival SOUND EXPLICIT; TERITORIJ (radio.earth, 27. mednarodni festival računalniških umetnosti Maribor); B PETRIFIED, tidal love (sound gallery IGLOO, Češka);  SONIHANJA (Emanat, Minoritski samostan Maribor, galerija Equrna Ljubljana, Dance Inn, Zagreb); YAMAMAYU (Tonšpur Pasaža, 26. mednarodni festival računalniških umetnosti Maribor); Kamnolom KISETSU (Galerija Steklenik, Cona, Ljubljana); Urok tišine (festival KIBLIX, Maribor); Doors to Paradise, intervencije v javni prostor (Dunaj, Budimpešta); Zvočni zid (festival KIBLIX, Maribor); Teorema (Galerija Škuc, Ljubljana).

http://orpoiesis.blogspot.com/

< OR poiesis, Privlačnost. Petrifikacija, 2022, kolaž.

__
Produkcija: Petra Kapš, v soorganizaciji s KID KIBLA
Podpora: Mestna občina Maribor in Ministrstvo za kulturo RS.



<- Nazaj na: Novica

Dejavnosti


KIBLA PORTAL

KiBela

artKIT

KIBLA2LAB

Neformalno izobraževanje

Spremljevalni program

Sodelovanja in gostovanja

KIBAR

Za:misel

TOX

folio

Festivali


KIBLIX

MED

Festival ljubezni 2008-2012

Dnevi radovednosti 1997-2011

Ciklus (DA)(NE)S

Projekti, koprodukcije in mednarodna sodelovanja


Aktualni projekti

Koprodukcije

Zaključeni projekti

Naročilo obvestil





Poiščite nas na socialnih omrežjih:







Nagrada e-odličnost 2008
















































MULTIMEDIJSKI CENTER KIBLA / Ulica kneza Koclja 9, 2000 Maribor, Slovenija, Evropa
telefon: 059 076 371 ali 059 076 372 / e-pošta: kibla@kibla.org