Razstava Spomin nasilja in sanje o prihodnostiKatalog: > Memorija nasilja.pdf Slovenski avtorji: > link
Spomin nasilja in sanje o prihodnosti 1914 -18 / 2014 KIBLA PORTAL, 3. 4. – 1. 6. 2015, odprto od torka do sobote od 16. do 20. ure.
kuratorica: Sanja Kojić Mladenov produkcija: MSUV, Novi Sad, Srbija koprodukcija: KID KIBLA, Maribor, Slovenija
Igor Antić (RS-FR), Boris Beja (SI), Nataša Berk (ausländer), Igor Bošnjak (BA), diStruktura (RS) + Barbara Barbi Marković (RS-AT), DK (SI), Robert Jankuloski (MK), Jelena Jureša (RS-BE), Thomas Köner (DE-FR), Nebojša Lazić (RS-US), Marianne Marić (FR), Anuk Miladinović (CH-DE), Radenko Milak (BA), Vessna Perunovich (RS-CA), Magali Sanheira (FR), Selman Trtovac (RS) + BEAUTIFUL DAYS 1914/2014 – Luise Kloos (AT, BA, RS, HR, IT).
Nosilca projekta Spomin nasilja in sanje o prihodnosti sta Francoski inštitut v Srbiji in Goethejev inštitut iz Beograda, v sodelovanju z Muzejem za sodobno umetnost iz Vojvodine (MSUV). Projekt je posvečen stoti obletnici prve svetovne vojne, spominom turbulentnih in nasilnih družbeno-političnih okoliščin, osebnim travmam ter migracijam in sanjam znotraj sodobnega in umetniškega konteksta. Projekt pod svojo streho združuje evropske umetnike, ki za svoje izhodišče jemljejo zadnjih sto let evropske zgodovine, a se hkrati odmikajo od »preživetih debat« o nacionalizmu, imperializmu in vprašanju krivde. V njihovih raziskovalnih procesih se prepletajo različne dimenzije, pristopi in vprašanja, preteklost in sedanjost, odnosi med središčem in periferijami, vidiki mobilnosti/potovanja, migracije in izgnanstvo ter novi standardi komunikacije sodobnih lokalnih, regijskih in evropskih razsežnosti – v času, ko postaja za vzpostavitev pozicij v današnjem večpolarnem svetu vse bolj nujen razmislek o položaju političnih konstelacij in ideologij preteklosti. Skozi kolektivno umetniško prakso, onkraj nekdanjih ali obstoječih nacionalnih razmejitev in prosti vsakršnih miselnih ovir, imajo umetniki iz različnih položajev in kontekstov priložnost raziskati in ustvariti nove standarde vzajemnega prepoznavanja, spoštovanja različnosti ter mreženja in strategij kot protiutež trajni degradaciji znanja in kulturnega udejstvovanja.
Projekt združuje več prepletajočih se tematskih sklopov, ki nakazujejo ključne elemente koncepta. Prvi je posvečen mitologizaciji samega dejanja ter preučuje vplive družbenega konteksta, kulturnih modelov in z njimi povezanih mitov o konstrukciji posameznikovih družbenih vrednot. Pri tem problematizira odnose znotraj skupnosti, ki so posledica podedovanih vzorcev vedenja in tradicionalno oblikovanih vrednot. Leto 2014 zaznamuje stoletnica začetka prve svetovne vojne, zato je ta segment še posebej zastopan v mnogih, pogosto že zaključenih umetniških in političnih projektih po vsem svetu, še zlasti pa v Evropi, kjer se posebej poudarja pomen sarajevskega atentata in njegovih protagonistov. Večinoma gre za poudarek na reinterpretaciji in kritični analizi tega simboličnega dogodka, ki so ga označili za neposredni vzrok vojne. Spomin nasilja in sanje o prihodnosti se ne ukvarja toliko z novim branjem zgodovine, temveč se osredotoča bolj na sodobne in umetniške kontekste. Predstavljeno umetniško raziskovalno delo stremi k univerzalizaciji dejanja umora in atentata, ali k psihoanalizi potencialnih nasilnih situacij preko osebnega, kritičnega pristopa, povezanega s specifiko prostora, od koder umetnik izvira ali kjer ustvarja.
PressDostop_si_NapovednikVsebina_aspx_ID=7729.pdf NEWS_Jelenajuresa_com_about_news.pdf RTV_4D_rtvslo_si_arhiv_prispevki-in-izjave-kultura_174329300.pdf SelmanTrtovac_com_Memorija nasilja i snovi o budućnosti.pdf MMC_RTV_Slovenija_spomin-nasilja__datum=2015-04-12.pdf Spomin_nasilja_in_sanje_o_prihodnost_pressclipping_newsid=1049.pdf Vecer_v_bron_odlita_roka_pravega morilca.pdf www_vecer_com_clanek_201504116108856.pdf www_radiomars_si_vsebina_otvoritev_razstave_spomin_nasilja.pdf maribor_php.pdfmsuv_org_program_2015-04-memorija-nasilja-maribor_php.pdf RS_Spomini-nasilja_Kaja-Kraner_080415.pdf Otvoritev razstave (Foto Boštjan Lah)
Postavitve del
|