|
Tadej Vindiš: Figure brez naslova7. 3. 2014, MMC KIBLA
Fotografije, bolje fotografski objekti, ki tvorijo postavitev Tadeja Vindiša, so del ustvarjalnega procesa, ki poteka od zaključnega letnika na praški FAMU, svojo končno, vsebinsko in formalno najbolj dodelano formo pa so dobile prav na razstavi v KiBeli. Monumentalne fotografije zaznamujejo izrazito likovne kvalitete, ki niso izražene skozi piktorialistično manipulacijo s fotografijo, temveč z obvladovanjem metiera ter premišljeno igro svetlobe. Predmeti iz žice, najlona in voska so potopljeni v vodo, precizno osvet wljeni ter tako premaknjeni v temačno, skoraj monokromno brezprostorje. Tradicionalna vizualna strategija postavljanja dramatično osvetljenega predmeta pred nevtralno ozadje je pervertirana s potopitvijo. Voda na nekaterih mestih predmet zabriše, ga omehča in prične spajati z negativnim prostorom. Na prvi pogled je vtis suverene predmetnosti ohranjen, a je figura v resnici razrahljana. Ta okrnjenost figuram nikakor ne odvzema prezence. Fotografije postanejo nosilci močnega evokativnega potenciala, ki tvori vsebinsko os razstave. Serijo fotografij zaznamuje premišljena raba antropomorfizacije - psihološkega procesa, v katerem ljudje pripisujemo človeške lastnosti nečloveškim akterjem. Antropomorfizacija je univerzalno prisoten fenomen, ki sega od pripisovanja človeških lastnosti bogu do vsakodnevnih metaforičnih načinov razmišljanja o aparatih, ki nas obkrožajo. Figure brez naslova aktivirajo naš refleks iskanja znane, največkrat človeške ali človeku podobne forme, v neznanih in pomensko odprtih objektih. Skozi pripisovanje človeških lastnosti skušamo vzpostaviti relacijo, empatičen odnos do neživega predmeta. Sugestivne, groteskno skrivenčene figure ostajajo nespoznavne in izrazito ambivalentne. Včasih spomnijo na Huzjanove homunkule drugič na gigerjevske Aliene in tako nihajo med skrajnostma sočutja ter odpora, pri čemer pa konsistentno izžarevajo izrazit estetski privlak. Pretanjeno niansiranje zamolklih barv v sozvočju s subtilno teksturo ozadja predmete potiska v prostor, za njimi pa pušča zevajočo globino. Gledalca kokonaste figure v masivnih okvirjih postopno konzumirajo. Vlečejo ga v svojo skonstruirano resničnost in ga zapletejo v dialog z mrtvo materijo, ki ga vabi, da ji prida lastnosti živega. Žiga Dobnikar
Tadej Vindiš, rojen v Mariboru leta 1990, je študiral fotografijo na FAMU v Pragi, kjer je diplomiral leta 2013. Izbor samostojnih razstav: Avtoportret, Mladinsko razstavišče Avla, Maribor (2009), Izmostitev, Galerija Media Nox, Maribor (2009), Untitled Grass Series, Kavárna & Galerie Róza K., Praga (2011). Izbor skupinskih razstav: (Bez)Tíže / Weightlessness (?), Famufest 2011, GAMU, Praga (2011), Moj – Jom, Razstavišče Lubadar, Pekarna, Maribor (2011), Prague Photo Festival 2012, Center sodobnih umetnosti DOX, Praga, (2012), PV in/v NTK, Galerija NTK, Praga (2012), QueerDeer, OFF Photo Festival, Bratislava (2012), Premiera 2012, Galerija sodobne umetnosti, Celje (2012), Vystřelený šrapnel uklidní pozorovatele, Czech China Contemporary Museum, Peking (2013).
Tadej Vindiš CV.pdf
Posebne zahvale avtorja Nini Šulin in Maticu Gselmanu..
7. marec 2014 – 30. april 2014 Odprtje: 7. marec 2014 ob 20. uri KiBela / KIBLA Maribor
KiBela, prostor za umetnost, je odprta od ponedeljka do petka, od 9. do 22. ure, v soboto od 16. do 22. ure.
PovezaveDnevnik TV Maribor 13.3.2014 14:41-16:39 4d.rtvslo.si/arhiv/dnevnik-tv-maribor/174265673
Radio Študent: Kulturno uredništvo / Kulturne novice 10. 3. 2014 (14:10) 3:40-5:55 – Intervju z Žigo Dobnikarjem o razstavi radiostudent.si/kultura/kulturne-novice/radio-povezava-z-mrtvimi Tiskani medijiSpletne objavePogovor z umetnikom Tadejem Vindišem (25. 4. 2014)
Otvoritev (foto Janez Klenovšek)
Razstava (foto Tadej Vindiš)
|
Dejavnosti
- - -
Festivali
Projekti, koprodukcije in mednarodna sodelovanja
Naročilo obvestil
Poiščite nas na socialnih omrežjih:Nagrada e-odličnost 2008
|