|
Digitalna komuna VII v tekmovalnem programu festivala Gibanica Nedelja, 22. februar 2009, ob 18ih - Kosovelova dvorana Cankarjevega doma v Ljubljani, intermedijski performans Digitalna komuna VII v tekmovalnem programu festivala Gibanica.
V slovenskem prostoru je opazno, da se umetniški mediji in zvrsti segmentirajo v posamezne »cehovske« tokove, ki med seboj težko najdejo umetniške konsenze, saj drug drugega izrinjajo ali si drug drugega podrejajo. Ples je ples, video je video, zvok je zvok, svetloba je svetloba … kaj pa, ko se dogaja vse hkrati?
Skupina akterjev Digitalne komune VII prihaja z različnih umetnostnih področij: zagovornica osnovnega koncepta, ki temelji na avdio-vizualnih povezavah, je Aleksandra Kostič, za plesom in koreografijo stoji Mojca Kasjak, zvok, glas in odzivne vzvode vodi Cameron Bobro, video in kamere v živo ustvarjata Luka Dekleva in Dino Schreilechner. Svetlobo oblikuje David Orešič, vodja tehnike pa je Jure Vekjet.
Digitalna komuna VII je avdio-vizualni-plesni laboratorij, kjer na osnovi intermedijskega pristopa izvajalka sledi medsebojni odzivnosti različnih vzvodov digitalne tehnologije tako, da zvočni, video ali svetlobni sistem sama aktivira, ali pa aktivno vstopa v že sprožene digitalne procese.
Na ta način se scenografija in kostumografija prevajata v digitalne podobe – video, svetlobne in zvočne. Plesalec/gibalec ni osredotočen zgolj na svoj gib premik v odrskem realnem prostoru in času, temveč mora misliti, slediti, graditi in konceptualizirati tudi digitalne podobe, bodisi zvok, lastno podobo ali svetlobo. Zavedati se torej mora digitalnega, dvo- in tridimenzionalnega prostora, telesnega odmeva v neskončni digitalni zanki ter igro realnih in digitalnih senc, ki se med seboj prepletajo.
Na več točkah kamere sledijo telesu in njegovim detajlom, jih do skrajnosti povečujejo, pomanjšujejo, sestavljajo v ornament, sence … Podobe plesalke spreminjajo hitrost, premikajoč se naprej in nazaj, na nekaterih točkah jim realno telo ne more več slediti.
Teremin, elektronski instrument, ki se odziva na gibanje človeškega telesa, je odličen pokazatelj medsebojne odzivnosti in je edini odrski rekvizit poleg kamere. Zvočno sliko, skonstruirano z avtorsko skreiranimi zvoki in zvočnimi učinki, v različnih kombinacijah sproža gibalka ali slika.
Sedma digitalna komuna v produkciji KID KIBLA je sicer delno preigravala poetiko prve in četrte, toda gotovo se je ustvarila nepredvidljiva različica Digitalne komune.
S subtilnimi in ojačanimi intervencijami širimo percepcijo prostorskih in časovnih dimenzij. Ustvarjalci simultano doživljamo virtualne in resnične situacije. Video, zvok, šum in svetloba so soplesalci človeške figure, gibalke. Med njimi ni hierarhije. Meje tehnologije in človeške percepcije določajo stohastično ali zabrisano gibanje in interakcije – ni torej ne možno ne zaželeno, da bi ustvarili strogo sinhroniziran nastop. Raziskujemo tehnologijo in robove njenih pojavnih zmogljivosti. Napake niso izključene. Eksperimentiramo, zvračamo, prestavljamo. Znanje, izkušnje, odkritja in občutja prosto krožijo. - Cameron Bobro
Tukaj gre za odličen sklad ... za dobro interakcijo, se pravi ta vmesnik na odru – telo plesalke je dobro razumelo krog, ki ga upravlja tehnologija. In za to v bistvu v tej predstavi gre. Da se vzpostavljen sistem seka s človeškim telesom in človeško telo proizvaja to zvokovno okolje, ki je lepo. Če pa je lepo, pomeni, da je premišljeno, in če je premišljeno pomeni, da je odlično. - Dragan Živadinov
Digitalna komuna je večletni umetniški konceptualni projekt in eksperimentalni proces osvajanja odzivnih digitalnih sistemov z različnimi menjavajočimi se mediji in akterji, ki rezultirajo v posameznih eksperimentalnih projektih:
2006: Digitalna komuna I DIG IT!, medsebojno odzivni zvočno-vizualno-plesni nastop v živo s predhodno delavnico Kibla, Maribor
2006: Digitalna komuna II BBM: TROIA ArmPod, mobilni, zvočni in video pretočni sistem. Infra rdeči senzorji locirajo gibanje gibalca v prostoru, ta glede na položaj aktivira video in zvok, Kibla, Maribor
2006: Digitalna komuna III Anne Roquiny: WJ-s, spletni nastopi v realnem prostoru, Kibla, Maribor
2007: Digitalna komuna IV intermedijski nastop z Mojco Kasjak, Cankarjev dom, Ljubljana
2007: Digitalna komuna V intermedijski nastop z Mojco Kasjak, SKC, Beograd
2009: Digitalna komuna VI Ujemi gib, CIANT in Snježana Premuš, Kibla, Maribor
2009: Digitalna komuna VII intermedijski nastop z Mojco Kasjak na plesnem tekmovanju Gibanica, Cankarjev dom, Ljubljana
Digitalna komuna VII je del projekta gRIG (Guild for Reality integrators and generators), ki ga sofinancira Evropska komisija s programom Culture 2000/Kultura 2000.
Fotografije
|
Dejavnosti
- - -
Festivali
Projekti, koprodukcije in mednarodna sodelovanja
Naročilo obvestil
Poiščite nas na socialnih omrežjih:Nagrada e-odličnost 2008
|